W dniach 09-11 lipca 2014 roku przedstawiciele Lokalnych Grup Działania uczestniczyli w szkoleniu pt.: „Marketing terytorialny jako narzędzie rozwoju obszarów wiejskich objętych LSR/LSROR”.
Celem szkolenia było przekazanie aktualnej wiedzy na temat zasad i metod zarządzania marketingiem terytorialnym podmiotom zaangażowanym w rozwój lokalny i regionalny. Uczestnicy mogli w trakcie zajęć nauczyć się nowego, odpowiedniego do współczesnych wyzwań, patrzenia na rozwój lokalny, z perspektywy konkurencyjności miejsc oraz wyrobienie u uczestników umiejętności stosowania instrumentarium marketingowego w zarządzania rozwojem terytorialnym.
Szkolenie dostarczyło podstawy wiedzy i umiejętności dotyczące budowania zdolności konkurencyjnej obszarów objętych LSR, także z użyciem nowoczesnych narzędzi promocji, dbania o wizerunek tych obszarów oraz budowy ich marki w oparciu o lokalne walory i przewagi konkurencyjne. Wiedza przekazana w czasie szkolenia obejmowała aspekty teoretyczne, jak i praktyczne marketingu terytorialnego i dotyczyła takich obszarów jak:
Zajęcia prowadzone były przez Pana dr Jacka Bazarnika i Pana mgr Sebastiana Brańkę z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie z Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych.
W trackie zajęć miała miejsce gorąca dyskusja, w jaki sposób zaadoptować na potrzeby lokalne, przykłady promocji i kształtowania wizerunku dużych miast oraz jak skutecznie planować i wdrażać plan marketingowy obszaru objętego strategią.