Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Krakowie w dniach 16 - 17 listopada 2017 r. zorganizowała szkolenie pt. „Sprzedaż produktów poprzez sklep internetowy – zasady zakładania działalności krok po kroku”. Szkolenie adresowane było do specjalistów i doradców zatrudnionych w ośrodkach doradztwa rolniczego oraz w Centrum Doradztwa Rolniczego. Na szkolenia z tego zakresu zapraszane są w szczególności osoby odpowiedzialne za rozwój przedsiębiorczości na obszarach wiejskich.
Celem szkolenia było zapoznanie uczestników szkolenia z szeroko praktykowaną formą sprzedaży, jaką jest sprzedaż produktów za pomocą sklepów czy aukcji internetowych. Ważne jest, aby znać podstawy, jakimi należy kierować się przy zakładaniu sklepu internetowego, a następnie samej sprzedaży. Zdobyta wiedza na temat sprzedaży w sieci oraz zasad funkcjonowania sklepu internetowego i jego najważniejszych cech podniosły kompetencje uczestników, co w dalszej kolejności, przyczyni się do rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich.
Wykłady oraz warsztaty prowadzone były przez doświadczonego eksperta , praktyka oraz wprawionego wykładowcę posiadającego jednoosobową działalność gospodarczą – firmę zajmującą się m.in. projektowaniem witryn internetowych, ich audycie oraz optymalizacji, zakładaniem sklepów internetowych, zarządzaniem kampaniami Google AdWords oraz pozycjonowaniem witryn, pana Ryszarda Brzegowego.
W trakcie dwudniowego szkolenia omówione zostały:
Podstawowe informacje dotyczące prowadzenia sprzedaży internetowej - wykład na temat kluczowych informacji odnoszących się do prowadzenia sprzedaży produktów poprzez Internet. Elementem każdego sklepu internetowego jest strona z ofertą, czyli tak zwana podstrona (lub wiele podstron) zawierająca opis towaru lub usługi, którą można zamówić za pomocą danego sklepu. W sklepach, które handlują wieloma produktami stosuje się najczęściej kategorie – kategorie grupują produkty według ich rodzajów. W przypadku bardziej złożonej oferty stosuje się również podkategorie lub tzw. drzewa (czyli wielopoziomowe kategorie).
Wady i zalety sprzedaży internetowej. Omówienie dobrych praktyk - w trakcie wykładu zostały omówione plusy i minusy prowadzenia sklepu internetowego oraz omówienie dobrych praktyk – czyli przykładów prawidłowo działających sklepów internetowych.
Zasady prowadzenia sklepu internetowego - kupowanie produktów w sklepie internetowym odbywa się zazwyczaj w kilku, wspólnych dla wielu sklepów krokach – w trakcie wykładu zostały szczegółowo omówione.
Zakładanie sklepu internetowego – warsztaty z zakładania sklepu internetowego, w trakcie których uczestniczy mieli możliwość, w sposób praktyczny stworzyć swój własny sklep internetowy.
Prowadzenie sklepu internetowego – warsztaty z prowadzenia sklepu internetowego w trakcie których uczestniczy mogli zapoznać się z realiami prowadzenia sklepu internetowego.
Uczestnicy w ankietach ewaluacyjnych ocenili szkolenie bardzo wysoko, jednocześnie wskazując na konieczność organizowania w przyszłości kolejnych szkoleń związanych z działalnością w sieci internetowej.
Karolina Boba
Dział ROW